Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dit is de plaats waar ik de komende maanden mijn Spaanse avonturen uit de doeken zal doen! Als je dus op de hoogte wilt blijven van wat ik meemaak, dan moet je hier zijn. Ik ga mijn best doen regelmatig nieuwe verhalen en misschien ook wel foto's te posten.

Je kunt je e-mailadres in de rechter kolom achterlaten als je op de mailinglijst terecht wilt komen. Dan behoor je tot de VIP's die het onmiddellijk te weten komen als ik me houd aan mijn voornemen ;).

Dat waren de technische details, dan nu het verhaal.Om maar bij het begin te beginnen.

Nadat mijn huidige studie niet bleek te zijn wat ik ervan verwacht had en ik had besloten volgend jaar een nieuwe gooi te doen (het wordt hoogstwaarschijnlijk Engels, echt!...), bleek dat ik de hele zomer vrij had. En waarom dan niet doen waarvan ik altijd al had gezegd dat ik het wilde doen, namelijk een paar maanden naar het buitenland? Zo gedacht, zo gezegd, zo gedaan. Na wat zoeken vond ik het Zomer Programma Au Pair Spanje van Travel Active. Ideaal voor mij! Ik was wel vrij laat met aanmelden, dus haastje repje alle papieren rompslomp moeten doorploeteren, maar het is gelukt!

Ongeveer twee maanden na mijn wilde idee, hoop ik aanstaande zaterdag, 12 mei, al te gaan vertrekken! Het eerste gezin, uit een klein dorpje bij Madrid, was namelijk meteen raak. Ik ga passen op drie kinderen: Ainhoa van 8, Fabian van 6 en Irene van 2. Dat wordt wel een hele uitdaging denk ik, maar het zwembad in de tuin zal vast helpen :p. De taal zal ook nog even wennen zijn, gezien mijn zeer basale kennis van het Spaans voornamelijk voortkomt uit de Disneyserie Zorro en het Engels van de meeste zuiderlingen niet heel, ehm.., ontwikkeld is. Maar goed, daar ga ik voor. Om mezelf een flinke uitdaging te geven en een hele hoop te doen. :)

Wel vreemd dat ik vandaag voor het laatst in tijden door Leiden heb gelopen en mijn laatste college Wereldgodsdiensten heb gevolgd...

Maar goed, dit is onderhand genoeg informatie voor zo'n eerste verhaal. Daarbij mag ik wel gaan slapen zo langzamerhand, want er is nog zoveel te doen en zo weinig tijd! Nog niet eens begonnen met inpakken... ! :$

Hasta la vista!

Reacties

Reacties

Roberto

Buenos dias Maria !
Mooi begin van de eerste hoofdstuk van je nieuwe boek !
Vaya con Dios.
Saludos Cordiales

Nico en Yvonne

We sluiten ons daarbij helemaal aan, Roberto.(voor zover ik het kan verstaan, uiteraard...;)

Tja, uitgerust in Spanje aankomen is wel handig... ;) We gaan deze laatste paar dagen nog veel van jou proberen te genieten!

Margreet

Wow, zaterdag vertrek je al. Je gaat in ieder geval een zonnig oord tegemoet:) Dus...vergeet met inpakken je zonnebrand niet! Ik wens je een hele leerzame en hele leuke en gezellige tijd daar. Met de spaanse taal kan ik je niet helpen, maar als je opvoedtips nodig hebt voor die 3 koters....dan zeg je het maar;)
Heel veel succes en een goede reis!!!

Roberto

Holá Maria,
Voelt het niet vandaag als ouderejaars avond? Vol spanningen emoties en prachtig verwachtingen voor morgen, een nieuw begin?
Moge de woorden van Ps. 91: 11-13 jou vergezellen door de hele reis en verblijf in Spanje.
Mucho respeto !

Mariëlle

Lieve Margreet,
hartelijk dank voor je aanbod. Ik ga er zeker gebruik van maken als ik ergens tegenaan loop! En jup, komende dagen wordt het er 30 graden of meer! :O

Estimado Roberto,
aan jou ook weer hartelijke dank voor je reacties! Het voelde inderdaad wel als oudjaarsavond. Echt het begin van een nieuw leven. Best een fijne (en bizarre en superenge) gedachte. :)

Lieve mam,
en, is het gelukt, dat genieten? :p

Thirza

Hoi lieve Mariëlle, dank je wel voor je grappige kaart. Ik heb suuuuuuuuuuuuuuper veel kadootjes gekregen. Ook nog voor mijn B diploma, want ik had 2 feestjes vandaag!
Jammer dat je helemaal naar Spanje gaat. Kan ik je niet veel zien. Doeg! En een dikke kus van Julia. En ook 1 van Boaz.

Mariëlle

Hey Thirza,
fijn dat je de kaart leuk vond! Nog van harte gefeliciteerd met je diploma B! Tjonge, nou, ik kom de cadeaus graag bekijken zodra ik terug ben uit Spanje. Is dat goed? Bedankt voor de kussen, dikke kus terug aan je broertje en zus en hartelijke groeten aan je pa en ma!
P.S. Knap dat je al helemaal zelf zo'n berichtje typt :p.

Yvonne

Wat dacht je zelf? Echt wel! Ik hoop dat je weer snel je mooie nieuwe slippers aan kan... Jij ook?

Papa

Hoi Mariëlle,

Leuk al die (uitgebreide) verhalen van je te lezen. Ik kan wel zien dat je veel leest. Doe je dat daar ook? Tijd en rust en mooi weer genoeg, denk ik?
Fijn dat je het zo goed getroffen hebt met dit gezin.
Geniet ervan!

Liefs,
Papa.

Ps. Het is wel weer wat stil(ler) in huis nu jij weg bent. Toch weer wennen...

Mirjam

Hee Mariëlle!

Wat leuk om te lezen zeg. En echt heel erg gaaf wat je doet! Ik raak hier eigenlijk ook wel door geïnspireerd... Het voelt zeker alsof je er al heel lang zit? En wat gek dat ze daar zo karig eten. En cakejes als ontbijt? Bizar. Wel grappig om zo iets mee te maken van een heel andere cultuur :) geniet ervan en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Groetjes, Mirjam

Mariëlle

Hey Mirjam,
leuk dat je meeleest! Ik kan het je zeker aanraden, al zou ik dan misschien wel naar een land gaan waar je de taal iets beter beheerst. Tenzij je dat natuurlijk juist leuk vindt ;). Je hebt gelijk, het voelt inderdaad alsof ik hier al weken ben, in plaats van krap een week. Gek, hoe snel zoiets went..
Fijn weekend vast!
Mariëlle

Mariëlle

Hoi papa en mama,
nou, de slippers kunnen weer mam! Hoe kunt u zien dat ik veel lees? Ach, jullie kennen me toch :p. Wat die tijd en rust betreft, ja, als de kinderen (=Irene) er niet zijn. Mooi weer, zeker weten!
Liefs,
Mariëlle
P.S. Echt waar? En ik ben niet eens de drukste!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active